Jurnal de bord – Joi, 21.06.2018

 

Circul pe varianta ocolitoare a orașului, pardon – bd. A. Vlaicu, în mini etuva SEAT, transpirat ca un leu de mare, în timp ce la radio cei de la The Rolling Stones cântă la unison: She’s so cold! Caldura este atât de mare că și traseistele s-au ascuns la umbră și răcoare. Chiar, o fi scris cineva vreun studiu despre efectul încălzirii globale asupra libidoului șoferilor de TIR?

În zona Halta TRAIAN hărnicia edililor noștri mă lasă perplex. Pe marginea șoselei cu patru benzi,  trotuare proaspăt asfaltate râd în soare. Mărginite de borduri nou-nouțe! În dreptul Regiei de apă aproape un kilometru de trotuar impecabil îi face pe cei care locuiesc în centru să înghită în… sec. Gardul de fier forjat al Regiei l-ar face și pe Becali invidios, nici el nu are așa ceva la palat. Mă rog, șeful regiei e liderul PSD local, fost ministru, deci… comparația este deplasată.

De-a lungul fiecărui trotuar, spre carosabil, un spațiu delimitat de borduri așteaptă pământul de flori și răsadurile. Lucru nemaivăzut în urbe. Per ansamblu, când totul va fi gata, vom avea o variantă ocolitoare frumoasă, cu trotuare cum mi-aș dori și eu pe strada mea din centru. Care nu-și mai amintește nici măcar mirosul asfaltului proaspăt.

Partea tare, și o spun pentru cei care nu-s constănțeni, este faptul că la noi pe variantă – în zona amintită – nu circulă nici un pieton! Dar niciunul! Putem să renunțăm de tot la trotuare, nu le-ar simți nimeni lipsa. Este o zona unde se insiruiesc, pe kilometri întregi, marile afaceri ale Constanței: depozite de lemne de foc, parcuri de mașini second hand, un magazin de echipament de protecție, depozite de țiglă, de cherestea, plus nelipsitele magazine de bricolaj. N-ai ce să cauți acolo pe jos, doar dacă vrei să pierzi timpul degeaba și n-ai unde.

Din misterele economiei de piață… și ale banilor de la buget.

Acest articol a fost citit de 86 ori!

Please follow and like us:
error

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.